24
Iul
12

Cu suspendare şi referendum

Prostia asta de suspendare a-nceput să mă sâcâie. Referendumul care urmează nu face decât să confirme una dintre multele mele teorii corecte: democratia modernă nu-nseamnă “puterea poporului”, ci “puterea de a chema poporul să-mi valideze abuzurile, dându-i impresia că are putere”. Bine, nu c-ar trebui să dai prea multă putere poporului, dar ca idee.

Primul lucru care mă enervează este c-am auzit mai mulţi oameni spunând că ei nu se duc la vot de obicei, dar la referendum votează, să scape ţara de Băsescu. Mi se pare interesantă gândirea asta: “nu mă bag când e de construit, că asta implică o decizie şi oarecare responsabilitate, dar, când e de aruncat cu pietre, parcă nu găsesc destule”. Şi de ce s-arunci cu pietre? Nu mergi la vot, că nu te interesează cine conduce, că oricum nu contează, dar la referendumul pentru demitere mergi. Brusc, contează cine conduce sau nu. Pentru că la criticat suntem primii.

Cu gândirea asta o luăm peste bot. Grav. Şi cu gândirea de tip “N-am, deci să moară mă-ta!”, pe care USL o promovează în neştire. Aţi văzut banner-ele?

Băsescu mi-a furat salariul/pensia.

3 obiecţii:

  1. nu Băsescu a micşorat salariile şi pensiile;
  2. furtul presupune însuşirea bunului furat, iar banii aceia n-au ajuns în buzunarul lui Băsescu;
  3. dacă Băsescu a furat, de ce Ponta nu dă înapoi?

Alta:

Băsescu mi-a furat locul de muncă.

Să moară doamna mă-ta? Că prost copil a mai fătat. Să presupunem că Băsescu ar fi furat locurile de muncă ale românilor. Cum spuneam, furtul presupune însuşirea de către hoţ a bunului furat. Presupun că Băsescu este, la ora actuală, cea mai ocupată entitate din Univers, dat fiind că munceşte în atâtea locuri. De fapt, pentru Băsescu, ziua are câteva mii de ore. Connect-r nu doarme vara, Băsescu nu doarme niciodată.

Altfel, USL mă ruga într-o fiţuică să mai conving 3 oameni să vină la referendum. Miza este dublă: în primul rând, referendumul nu este valid dacă nu se prezintă la vot mai mult de jumătate din alegători; în al doilea rând, prezenţa ridicată reprezintă legitimarea micului puci dirijat de Voiculescu. Ceea ce, însă, nu-l face legal, din păcate pentru bufonii din USL.

Suspendarea a fost ilegală. Constituţia explică destul de clar că preşedintele se suspendă pentru încălcări grave ale Constituţiei. Curtea Constituţională s-a pronunţat: Băsescu n-a-ncălcat Constituţia astfel încât să se impună suspendarea. Dar avizul CCR este consultativ, aşa că USL a continuat demersurile de suspendare. Pe scurt: preşedintele n-a încălcat Constituţia şi suspendarea nu se impunea, dar a fost suspendat oricum, deşi Constituţia spune că preşedintele se suspendă pentru încălcări grave ale Constituţiei.

Care Constituţie are de pătimit din cauza lui Antonescu. Pentru că Antonescu ne-a explicat, plin de aplomb, că el consideră CCR o rusine, că se va pune pe suspendat judecători şi că nu-i pasă că e criticat că participă la mitinguri electorale. Altfel spus: “Nu-mi pasă că-n Constituţie scrie că eu, ca preşedinte [interimar] n-am voie să fac politică, pentru că noi avem puterea şi eu fac ce vreau!”. Deşi Băsescu a fost acuzat, printre altele, că s-a implicat în jocul politic în loc să fie echidistant.

Bun, haideţi să trecem peste încălcările legii (sunt mai multe, dar n-am chef să fac un rezumat al tuturor ştirilor din ultima vreme) şi să zicem că-l demitem pe Băsescu. Ce urmează?

Unii mârâie că nu contează, că discutăm despre demiterea lui Băsescu, deci e irelevantă discuţia despre Ponta şi Antonescu şi ce se-ntâmplă mai târziu. Doar că unii sunt proşti făcuţi grămadă. Să zicem că-ţi propun să-ţi joci casa la ruletă, că e amuzant. Nu cred că te vei lăsa convins de un argument de tipul  „Hai, băsistule, că eu zic să-ţi joci casa la ruletă, nu discutăm despre unde vei locui după aceea!”. Ţara e un fel de casă mai mare.

Nu văd de ce l-ai urâ pe Băsescu atît de mult încat să nu-ţi pese că, dacă el zboară, ţara va fi condusă o vreme de Dan Voiculescu. Da, ăla care-i manevrează pe Ponta şi Antonescu. Vorbea cineva de hoţii şi abuzuri? Să vedem ce se-ntâmplă dacă USL ajunge să deţină întreaga putere. Nu prea sunt de acord cu ce s-a spus, cum că ne-am fi-ntors în timp, în perioada 2000-2004. Mi se pare că ne-am întors în anii ’50.

Şi, dacă tot merg la vot oamenii care, în mod normal, urlă că lor nu le pasă, eu nu merg. Mă piş pe suspendare şi pe referendum. Nu legitimez încălcarea legii în scopul obţinerii controlului asupra Justiţiei. Sau încercarea asta jenată a plagiatorului şi a micului Hitler de-a mă minţi în faţă că n-am Ferrari din cauza lui Băsescu.

2 Responses to “Cu suspendare şi referendum”


  1. 1 strictsecret
    Octombrie 24, 2013 la 7:41 pm

    Joaca de-a Lovitura de Stat
    Aderarea Romaniei la U.E. s-a facut sub forma unei lovituri de stat date de U.E. in Romania (vezi suspendarea lui Basescu).


Lasă un răspuns

