28
Aug
11

O persoană care are cancer îşi doreşte mai puţine vite în jurul ei

A înnebunit lumea pe Facebook cu status-ul ăsta idiot:

Toţi ne dorim o maşină nouă, un telefon nou, să slăbim, dar o persoană care are cancer îşi doreşte un singur lucru: să lupte împotriva lui.

Există şi varianta mai lungă, în care imbecilul cu status-ul spune că 97% dintre prietenii lui vor ignora prostia, dar ceilalţi 3% o vor prelua.

Oricum, e un status imbecil pentru idioţii ipocriţi. Ar trebui să fie clar de ce, dar detaliez.

În primul rând, este evident că un bolnav de cancer nu vrea să moară de cancer. Dacă mâine te-ai îmbolnăvi de ciumă, ai vrea să mori? Nu? Ce chestie, nici eu n-aş vrea. Gândim la fel. Nu vrei nici să mori de foame? Bravo, eşti o persoană normală.

Când nu ştii ce să spui, spune ceva evident. N-ai cum să greşeşti. „Băi, e posibil să da, e posibil să nu”…corect. Oamenii bolnavi vor să nu moară… atât! Chiar mă-ntrebam de ce există medici, spitale şi medicamente. Acum am răspunsul: pentru că lumea nu vrea să moară. Dacă tot am dezlegat unul dintre misterele omenirii, hai să bem o bere şi să ne bucurăm!

În al doilea rând, există 2 tipuri de bolnavi de cancer: care luptă împotriva lui şi care n-o fac. Nu există oameni care „vor să lupte împotriva cancerului”. O faci sau te resemnezi.

În al treilea rând, şi aici ajungem la dovada supremă de ipocrizie, faptul că scrii prostia asta pe Facebook nu ajută pe nimeni. Unii se vor bucura că n-au cancer şi-şi vor vedea de viaţă, alţii vor spune „ce prost e ăsta!” şi-şi vor vedea de viaţă, iar imbecilii din lista de prieteni vor copia status-ul. Nu pentru că le-ar păsa, ci pentru că nu vor să pară insensibili. Le pasă de ei, nu de bolnavii de cancer. Fraierii ăia sunt un pretext să arăţi că eşti o persoană profundă, care-nţelege suferinţa semenilor ei.

În al patrulea rând, comparaţia este stupidă. E normal ca un bolnav să vrea să se vindece. Dac-aş fi bolnav, şi eu aş vrea acelaşi lucru. Din fericire, sunt sănătos, aşa că mi se pare normal să-mi doresc alte chestii decât să mă vindec. Pentru că n-am de ce mă vindeca.

Bine, ideea este să arăţi că eşti profund şi vezi dincolo de materialism. Eu zic altceva: vinde-ţi telefonul şi donează banii unei fundaţii. Vinde-ţi maşina şi îngrijeşte un bolnav. Donează 20% din veniturile lunare luptei împotriva cancerului. Vrei să demonstrezi că-ţi pasă? Fă ceva util şi lasă falsa compătimire.

În al cincilea rând, un bolnav de cancer care luptă împotriva bolii nu vrea un tratament special. Vrea să trăiască normal. Cancerul este un obstacol pe care-l va depăşi, deci n-are nevoie să fie arătat cu degetul şi compătimit. Cel mai probabil, consideră că este jignitor să-l tratezi altfel: este o persoană normală care-a avut ghinion. Nu mai spun că detestă hienele sociale. Ce sunt alea? Păi, creaturile care vor să atragă atenţia profitând de suferinţa altora.

A, o să spuneţi că sunt şi bolnavi care se bucură când sunt compătimiţi. Că, într-un fel, atenţia primită îi ajută. Îmi pare rău, dar ei sunt cei care, înainte să afle că au cancer, se plângeau că viaţa e grea, femeile sunt curve, bărbaţii sunt porci, politicienii îi fură şi România e de căcat. Ei atrag atenţia plângându-se. Din punctul ăsta de vedere, cancerul nu e o chestie atât de rea: toată lumea te bagă-n seamă când ai aşa ceva. S-ar putea să te omoare, dar eşti în centrul atenţiei. Nu te ajută cu nimic asta, dar primeşti ce-ţi doreşti.

„Campaniile” astea sunt un fel de „mănâncă tot din farfurie, oamenii mor de foame în Africa şi tu nu mănânci tot?!”. Asta e altă idioţenie: indiferent dacă lustruiesc eu farfuria sau nu, copilul din Kenya tot lihnit va fi. Dar ce ştiu eu, haideţi să ne prefacem că ne pasă!

Apropo, încă n-aţi început să daţi like Americii şi oraşelor afectate de Irene? Haideţi, oamenii de acolo au nevoie de voi şi de like-urile voastre!

6 Responses to “O persoană care are cancer îşi doreşte mai puţine vite în jurul ei”


  1. 1 lavinia
    August 28, 2011 la 4:18 pm

    putin offtopic si remarc doar ultima replica a articolului: care oameni din america au nevoie de like? cei care au zis ca primarul lor mananca maro si ca povestea cu evacuarea e retardata? aia care azi-dimineata erau la plaja sa faca surfing? Americanul o fi fost pe luna, dar a ramas la fel de prost de cand a trecut atlanticul incoace.

  2. 2 RoleModelu
    August 29, 2011 la 10:58 am

    A fost panică acolo? Câți au crăpat?

  3. 4 RoleModelu
    Septembrie 5, 2011 la 11:09 am

    Și eu sunt pus pe fapte mari, dar nu le realizez.

  4. 6 RoleModelu
    Septembrie 12, 2011 la 11:41 am

    Din ultimele două comment-uri rezultă Uraganul Role Model. Îmi place, rămânem la concluzia asta. Replică nouă de agățat, heh.


Lasă un răspuns

