06
Aug
10

Semnul exclamă-tii

Tuturor ne place să ni se acorde atenţie. Să fim ascultaţi/citiţi, aplaudaţi, veneraţi. Sau, cel puţin, să se holbeze cineva la noi. E mai mult decât nimic.

Problema apare în momentul în care n-ai ceva interesant de spus. Cum dracu’ să fii ascultat cu atenţie când povesteşti despre peştişorul tău? E un peşte, băi! Am mai văzut. Şi, dacă al tău nu rezolvă ecuaţii, e puţin probabil să-mi stârnească interesul. Dar nu dispera, există speranţă şi pentru tine. Eu te voi învăţa cum să atragi atenţia.

Parcă te aud: „Dar, maestre, eu chiar n-am ceva interesant de spus. Şi lumea spune că sunt cam penal.”. Padawan-ule, am spus că te voi învăţa să atragi atenţia, nu să dai Forţa pe spate cu inteligenţa ta.

În primul rând, să vorbim despre cum poţi atrage atenţia pe net. Să spunem că scrii ceva pe un forum şi vrei să iasă-n evidenţă caseta aceea în care se găsesc cuvintele tale, încărcate de înţelepciunea care te dă afară din casă, pentru că s-a săturat să vadă cât eşti de idiot. Ce poţi face:

1. Scrie mare şi colorat. Este imposibil să nu fii băgat în seamă sau în mă-ta când toţi fraierii scriu cu fontul obişnuit, în timp ce tu ai scris cu litere atât de mari încât e nevoie de 10 de secunde ca să se-ncarce pagina.

2. Pune-ţi o semnătură lungă, colorată, mare, cu multe animaţii. În principiu, dacă semnătura ocupă de 6 ori mai mult spaţiu decât mesajul pe care l-ai scris, e perfect. Eşti interesant.

3. Foloseşte în exces semnul exclamării. Eventual în exces. Asta înseamnă să-l foloseşti de 3 ori mai des decât ar trebui, pe jumătate de rând. Exemplu:

băi, vreau la mare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Poate-au mai spus şi alţii că vor la mare, dar tu eşti convingător. Deja-mi imaginez cum urli, baţi cu pumnul în masă şi-ţi smulgi părul din cap. Dac-am vorbi faţă-n faţă, ţi-aş trânti un pumn în ficat şi ţi-aş sparge o sticlă de bere-n cap, ca să te calmezi şi să nu faci vreun gest necugetat (de exemplu, să te strângi singur de gât). Dar, în situaţia dată, mă-nclin în faţa vehemenţei tale. Şi sunt impresionat de drama pe care-o trăieşti. S-ar putea chiar să vreau să vorbim în particular, să văd dacă te pot ajuta în vreun fel. Pentru că în mediul virtual sunt plin de compasiune, nu ca-n viaţa reală.

OK, pe net e uşor: zgârii retina şi eşti băgat în seamă. Dar există momente în care trebuie să ieşi din casă. Stiu, pentru unii e tragic, dar viaţa e nedreaptă. Cum atragi atenţia când eşti pe stradă/în autobuz/la coadă la pâine?

1. Vorbeşte tare. Nu. Urlă! Dacă nu te aud de la 20 de metri povestind despre aia care s-a mutat la tine-n bloc si pe care vrei s-o rezolvi, nu exişti. Eşti un luzăr. Eşti destinat să te scalzi în mediocritate. În schimb, dacă te aud 40 de oameni, vei ajunge departe. Eşti un om care ştie ce vrea de la viaţă şi nu se teme să fie sincer.

2. Întăreşte tot ce spui. Dă greutate cuvintelor. Subliniază adevărul din spusele tale. Ajută-i pe muritorii din jurul tău să-nţeleagă că ascultă ceva care le-ar putea influenţa vieţile curente şi 2-3 reîncarnări.

Să spunem că vrei să povesteşti cuiva că te-a trezit pisica şi i-ai dat un şut, pentru ca apoi, intrând în bucătărie, să descoperi un pahar spart şi să suspectezi aceeaşi pisică. Uite cum ar trebui să povesteşti:

Coaie, deci eram în pat, în p*** mea, şi dormeam. Şi simt la un moment dat că mă linge ceva pe faţă, băga-mi-aş p***, şi mă trezesc şi era pisica, coaie. Şi m-am enervat si i-am f***t un şut, băga-mi-aş p***-n morţii ei, că aseară am stat în p*** mea şi am citit Hemingway şi trebuia să dorm, să moară mama, să mi se odihnească mintea, în p*** mea. Şi mă scarpin io în c*r şi-i zic la pisică că s-o f*t pă mă-sa şi mă duc să-mi iau nişte cafea, că mi-era un f***t de somn de să moară mă-sa, şi văd pe podea numa’ f***te dă cioburi. Şi mă gândesc io, în p*** mea, şi mă ginesc că numa’ pisica aia m**stă putea să spargă c***tu’ ala de pahar, bă, şi să moară familia mea dacă nu m-am enervat mai rău, bă coaie, da’ ştii cum? Făceam spume la gură, să moară mă-sa, şi m-am dus şi am luat pisica şi…

Sublim. Efect garantat.

Atenţie: cele 2 sfaturi trebuie aplicate concomitent pentru ca Dumnezeu să fie mândru că exişti într-o lume creată de el.

Rezumat:

1. ca să atragi atenţia pe net:

– terorizează retina;

– arată mai mult decât spui;

– fii hotărât.

2. ca să atragi atenţia în lumea fizică:

– trâmbiţează tot ce ai de spus; lumea are dreptul obligaţia să ştie;

– foloseşte multe figuri de stil.

Fără legătură cu subiectul: în ghidul acesta există câteva greşeli gramaticale. Vă provoc să le găsiţi.

Pe data viitoare!

15 Responses to “Semnul exclamă-tii”


  1. 1 miscellaneous11
    August 6, 2010 la 10:50 pm

    Să nu fi* băgat în seamă – e singura greșeală pe care am găsit-o … deși am citit textul de câteva ori. Nu-mi dau seama de altele, verifică și tu. 😛

  2. 4 miscellaneous11
    August 7, 2010 la 4:50 pm

    Imperativ negativ*

    • 5 Jorel
      August 7, 2010 la 7:40 pm

      Conjunctiv prezent:
      Eu să (nu) fiu
      Tu să (nu) fii
      El/ea să (nu) fie…

      Imperativ: Tu fii! Voi fiți!
      Imperativ negativ: Tu nu fi! Voi nu fiți!

      Se pare că forma de conjunctiv negativ nu coincide cu cea de imperativ negativ.
      Dacă era vorba despre verbul „a băga” la conjunctiv trecut, da, ar fi fost „să nu fi bagat”, dar aici este vorba despre verbul „a fi”.
      Se prea poate să greșesc, așa că te rog să verifici și tu 🙂

      • 6 miscellaneous11
        August 7, 2010 la 7:47 pm

        Nu, ai dreptate, eu am greșit, m-am mai informat și așa e, verbul ”a fi” primește doi i doar la conjunctiv prezent, afirmativ / negativ și imperativ afirmativ. Îmi cer scuze din nou, dar până acum chiar așa am crezut. Se pare că în mod eronat. 🙂

  3. 7 Teo
    August 8, 2010 la 1:51 pm

    Caz închis? 🙂

  4. August 9, 2010 la 4:01 pm

    Greşelile gramaticale-s ale mititelului pe care-l imitai câteva rânduri mai sus, năstruşnicul nostru povestitor. Avem „deci”-ul ăla de la-nceput, avem o „pisică” neacordată bine, „dă”-uri şi „pă”-uri, mai avem tranzitivul „a gini” pe care-l transformaşi în d-ălălalt şi ceva greşeli de punctuaţie. Da’ ăsta-i farmecul limbajului colocvial, Teo, asta e ceea ce numesc eu autenticitate!

  5. August 9, 2010 la 4:03 pm

    P.S. eu vorbesc TARE, mă-ncadrez, ca să zic aşea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 10 Teo
      August 10, 2010 la 10:39 pm

      Lasă greşelile făcute de dragul impresiei artistice, Corina. Apropo, „a se gini” înseamnă „a se prinde”.

      Şi vezi ce faci cu volumul. 😛

  6. 13 RoleModelu
    August 18, 2011 la 6:35 pm

    Înțeleg ce ai făcut aici, ai vrut să strângi comment-uri. Perspicacule 😕

  7. 15 RoleModelu
    August 20, 2011 la 5:26 pm

    Nici un ”oarecum”, peste jumătate de pagină e de comment-uri. Îmi ia patru scroll-uri să ajung la următorul post.


Lasă un răspuns

