07
Feb
10

Nu suntem prieteni atât de buni

Nu-mi plac oamenii care presupun că, dac-am băut o bere împreună, suntem prieteni.

Întâlnesc, ocazional, câte un puştan (ca vârstă sau ca mod de a gândi) care, după ce vorbim o jumătate de oră sau râdem puţin împreună, începe să mă trateze ca pe un vechi cunoscut: „coaie”, „bă, să mori tu!”, „hai, coaie, du-te-n pula mea!” şi alte formule asemănătoare. Nu e recomandat să mă iei aşa dacă nu vrei să mă enervezi.

Unii oameni, deşi mă cunosc de mai mult timp, nu-şi permit să-mi vorbească astfel. Nu m-ar deranja s-o facă (nu în exces, desigur), dar ei consideră că trebuie să aibă o limită. Mă comport la fel. Ne respectăm reciproc şi nu presupunem că, dacă suntem prieteni (sau aproape), trebuie să ne-njurăm în glumă. Alţii o fac, pentru că şi în cazul lor funcţionează reciprocitatea: le permit, îmi permit.

Dar, dacă nu ne ştim de mai multă vreme şi/sau n-avem nimic în comun (sau avem foarte puţin), exprimările de la scara blocului nu sunt potrivite. Dacă te tratez cu respect, am pretenţia să mă tratezi la fel.

2 Responses to “Nu suntem prieteni atât de buni”


  1. 1 RoleModelu
    Februarie 15, 2010 la 12:45 am

    Nu ma asteptam la asa ceva din partea ta.

  2. 2 Damnata
    Mai 14, 2010 la 3:37 am

    Hai mai, stii ca incerc din greu sa nu imi mai scape vorbe urate. Dar suntem prieteni, right? RIIIIGHT? :-s


Lasă un răspuns

