01
Feb
10

Nu suntem decât 6 miliarde şi jumătate

Ştiţi care e cea mai răspândită şi atrăgătoare idee în epoca în care trăim? Aceea că fiecare e unic. Am spus că e atrăgătoare? Ei bine, nu era destul de credibilă. Din această cauză, cineva s-a gândit la un adaos: „în felul lui”.

Gata! E clar! Sunt unic. Ei, ca să vezi: n-am nicio caracteristică sau realizare care să mă deosebească de restul oamenilor. Nu-i nimic: nu trebuie să fiu unic prin ceva concret, pentru că sunt unic în felul meu. Prin faptul că… respir? Mă mişc? Vreau? Cred? Gândesc? Sper? Nu contează. Sunt unic şi asta contează.

Eu cred că ideea asta e o tâmpenie menită să-i încălzească pe proşti. E la modă să fii diferit într-o societate în care identitatea a devenit un concept relativ, aşa că e foarte plăcut să te gândeşti că unicitatea este o însuşire intrinsecă a fiinţei umane. Din păcate pentru adepţii ideii, nu este. Iar amprentele nu se pun la socoteală.

Să luăm un exemplu: Picasso a fost unic. Nu prin faptul c-a pictat, ci prin ceea ce-a pictat. Deci, dacă pictezi, nu eşti unic. Mai există mulţi pictori amatori care visează s-ajungă celebri şi care, probabil, îşi imaginează ca sunt unici. Michael Jackson a fost unic. Nu prin faptul că dansa, ci prin faptul c-avea un talent imens pe care l-a şi exploatat. Dacă dansezi, nu eşti unic. Dacă eşti talentat, nu eşti unic. Mai există mulţi oameni cu talent. Unicitatea rezultă din pasiune şi din muncă. Dacă vrei să fii unic, trebuie să te afirmi. Dacă vrei să te afirmi, trebuie să munceşti.

Cea mai mare suferinţă este următoarea: „O frec toată ziua, nu ies în evidenţă cu nimic şi n-am niciun fel de obiective, aspiraţii, planuri sau aptitudini, dar… sunt unic.”. Serios? Eu am păr şaten şi ochi căprui. Cred că şi eu sunt unic. Am 2 mâini, deci sunt unic de 2 ori (pentru că am 2 mâini in felul meu) . Îmi place Jedi Mind Tricks, deci sunt unic de 3 ori (pentru că-mi place JMT în felul meu). Trăiesc, deci sunt unic de 4 ori (pentru că trăiesc în felul meu). Sunt un om obişnuit, deci, evident, sunt unic. Şi ştiti de ce? Pentru că sunt un om obişnuit în felul meu deosebit.

Dă-l în mă-sa de realism, important este să-ţi mângâi orgoliul.

1 Response to “Nu suntem decât 6 miliarde şi jumătate”


  1. 1 RoleModelu
    Februarie 4, 2010 la 1:31 pm

    Asa zic si eu tot timpul, orgoliul este baza, el nu te va parasi niciodata >:D<


Lasă un răspuns

