01
Iul
09

Bestia cu chip de om cu faţă de fraier

Fraţii mei care nu-mi sunteţi, în adevăratul sens al cuvântului, fraţi! Lume, lume! Marţieni şi venusieni! Azi n-am niciun anunţ de făcut, dar îmi place s-o fac pe interesantul şi să v-atrag atenţia.

Pe bune acum, mă enervează că dobitocii de la televiziuni se-ntrec în introduceri şi cuvinte tari. „Masacru”, folosit pentru a desemna uciderea unei singure persoane (cu toporul, ce-i drept). Nu, dragii mei, aia e tranşare (dacă victima cântăreşte peste 120 Kg, putem spune chiar că-i o repetiţie pentru ziua de Ignat). Masacru e atunci când mor mulţi oameni şi, in ultima vreme, cam ducem lipsă de astfel de evenimente. Cic-o să fie-n 2012, dar nu cred că va mai avea cine să relateze (poate doar Cătălin Radu Tănase, dar cred că-n momentele acelea vom avea alte griji decât să-l ascultăm pe el).

„Crimă odioasă”… există şi altfel de crimă? Cred că da. Unele crime sunt odioase, altele nu. Unele crime ne indignează, altele ne trezesc simtul estetic. E odios să-l înjunghii pe unul de 4 ori cu o şurubelniţă. Odios şi lipsit de imaginaţie. Dar o crimă poate fi artistică. De exemplu, să-l aranjezi pe fraier cu o daltă şi-un ciocan, purtând un tricou pe care scrie „Brâncuşi rulz”. Părerea mea.

„Bestia cu chip de om” deja a devenit clişeu, aşa că propun să se folosească alte expresii. În paralel, mi s-ar părea normal să desfăşoare Lazarus o anchetă şi să-l demaşte pe chirurgul care i-a dat bestiei înfăţişare umană. Păi, domnule, nu merge aşa. În primul rând, pentru că Belle aşteaptă ca bestia s-o vrăjească, în timp ce aceasta din urmă se plimbă pe străzi, arătând absolut normal, şi caută oameni de omorât şi/sau fete de violat. În urma acestei crunte dezamăgiri, Belle va ajunge ca la 70 de ani să pretindă să i se spună „domnişoara Belle” şi mă voi vedea nevoit s-o bat în autobuz, ceea ce-mi va aduce o amendă sau mult timp de meditat asupra gravităţii faptei. La pârnaie. În al doilea rând, pentru că era treaba vrăjitoarei/zânei să transforme bestia-n prinţ. Nu poţi să te bagi aşa-n treaba altuia. Vrăjitoarea deţine monopolul în domeniul acesta.

Fără legătură: îmi place cum scrie domnişoara aceasta. E cam greu să-mi induci o stare (aproape) meditativă când ascult Motorhead la volum maxim, dar ea a reuşit. Îmbătrânesc?

1 Response to “Bestia cu chip de om cu faţă de fraier”


  1. Iulie 4, 2009 la 9:25 pm

    Asta da, imi place despre tine, tovarase. Ai observat ca tu singur in post-ul asta ai facut mai multe conexiuni logice decat tot staff-ul Antena 1 si Pro TV in 3 saptamani dintr-un februarie de an bisect? (desi n-are legatura, e amuzant sa lasi senzatia ca 3 saptamani dintr-un an bisect sunt mai lungi decat 3 saptamani de an normal. chiar daca sunt la fel. pana mea, tot 3 saptamani). Si cu asta, ti-am aberat si eu, ca un Role Model, care ma respect, care ma aflu pe blog, facandu-mi reclama mascata.
    Pe bune acum, tine-o tot asa cu surubelnitele odioase in fetele de bestii Brancusi. Pupi.
    Dau o bere. Fara motiv.


Lasă un răspuns

