17
Mar
09

Filozofie la o bere

Discutam azi cu nişte prieteni şi mi-am amintit de un fenomen care mă uimeşte de fiecare dată când îl întâlnesc: unii oameni preferă să fie frustraţi toată viaţa decât să se schimbe.

Să spunem că-ntâlneşti un om lipsit de succes pe un plan anume. Fetele, relaţiile cu oamenii în general, lipsa de-ncredere în propria persoană, bla, bla, bla. Fireşte, această lipsă de succes este un motiv foarte bun ca respectiva persoană să fie frustrată. Rău.

Ca un om cu oarecare experienţă in domeniul X, îi dai câteva sfaturi. Şi-ncep să curgă scuzele de tipul „nu mă reprezintă asta”, „nu vreau să mă schimb”, „nu cred că e nevoie să mă schimb ca să-mi schimb viaţa”. Alţii refuză, pur şi simplu, să accepte că nu procedează corect. Dacă le dai un sfat care implică orice fel de schimbare a propriei persoane, se vor uita urât la tine. Şi există ultima categorie, a oamenilor care preferă să rămână frustraţi şi nefericiţi decât să recunoască, măcar faţă de ei înşişi, că au o problemă.

Ceea ce ridică o-ntrebare: oare teama şi orgoliul sunt mai importante decât viaţa şi fericirea ta? Întreb si eu, ca prostul.

4 Responses to “Filozofie la o bere”


  1. 1 Vanda Lizeh
    Martie 18, 2009 la 11:35 am

    culmea e ca nu recunosc nici macar ca sunt frustrati 😉

  2. 2 Teo
    Martie 18, 2009 la 8:44 pm

    Corect. Unii se consideră idealişti.

  3. 3 petale_de_trandafir
    Mai 11, 2009 la 6:59 pm

    „unii oameni preferă să fie frustraţi toată viaţa decât să se schimbe.”

    e mai usor sa plangi sa te vaiti la nesfarsit decat sa incerci sa faci ceva…
    acum caut solutii….si incerc sa schimb la mine unele lucruri…
    rezistenta la schimbare inseamna si instabilitate teama de nou…

  4. 4 RoleModelu
    Decembrie 14, 2009 la 3:40 pm

    Imi suna cunoscuta chestia asta


Lasă un răspuns

